lunes, 27 de mayo de 2019

Com és viure a Dinamarca? Per Maria Mir

VIURE A DINAMARCA

Viure aquest mes a Dinamarca ha estat una experiència inolvidable. La vida allà es molt diferent a la vida que portem a Espanya.

Amb el primer que em vaig fixar va ser amb els carrers, just arribar vaig veure que en terra no havia papers, ni plàstics, ni fems, ni boquilles de tabac…
Allà tots els ciutadans respecten molt les zones que comparteixen com carrers, places, restaurants… Ja que son zones on passa molta gent diàriament i tothom te dret de gaudir d’un espai net.

La gent allà és molt respectuosa i educada, no sents renou ni bordell per el carrer. Una costum que aquí tenim diferent és el fet de saludar a algú per molt que tinguis confiança és molt comú saludar amb la mà i amb abraçades. No s’empren els dos petons a cada galta.

Les cases allà son totes iguals, gairebé trobes només un o dos pisos en el poble, ja que tot son cases individuals amb colors vius, com el vermell, groc, verd...
La temperatura és molt baixa, fa bastant de fred pero si et tapes bé es pot soportar. Un fet que em va cridar molt l’atenció és que quan els bebes neixen i van cresquent, les mares deixen els cotxets al carrer una estona perquè el seu cos es vagi acostumant al fred.

Per nosaltres econòmicament tot era molt car però tenint en conte que allà els salaris son alts doncs allà la vida no es tan cara si cobras un salari mensual danés.

El poble on viviem “Odder” era molt petit i en dos dies ens vam saber moure per allà. Els dissabtes ens agradava anar a Aarhus, la ciutat més propera al nostre poble. Però ens sortia a 14 euros cada vegada que voliem anar amb el tren o el bus.

Vam visitar llocs increibles. 

El primer cap de setmana de la nostra estancia el vam passar a Copenhagen. Alla vam visitar el port amb les casetes de colors, el parc Tivoli desde defora ja que estava tancat, la sirenita, Christiania… 

Copenhagen és molt diferent a tota la part de Jutland, allà hi ha molt més d’ambient, turisme…

En canvi a Jutland sembla tot un altre món. 
Aarhus i Odder per exemple ja que es el que més coneixem tot era tranquil, havia molta calma i els moments en que anava sola per el carrer en cap moment vaig sentir por o intimidació de cap persona. I això a Espanya em passa sovint.

A Aarhus vam visitar molts de puestos i els meus preferits van ser; el museu d’Art, el centre comercial Sally i el pub Kurts Mor.

A Odder tot em va agradar molt però sense cap dubte el millor va ser la platja de Rude. Va ser impressionant.


Sense dubte tornaria a tots aquests puestos mil vegades més.

No hay comentarios:

Publicar un comentario