lunes, 27 de mayo de 2019

Les pràctiques a un geriàtric d'Odder

PRÀCTIQUES A ODDER

Jo vaig fer les pràctiques a un geriàtric anomenat “Stenslund”. 
El sistema de feina que empren allà està molt centrat amb la persona, les seves preferències i la seva voluntat. Tot el centre està adaptat a les seves necessitats.

Els usuaris tenien les seves habitacions al seu gust totalment, l’horari de visita de les famílies era lliure i poden dinar, sopar o menjar quan ells volen sense seguir cap horari. Els usuaris es poden aixecar a la hora que volen i poden triar que volien fer en cada moment, això als geriàtrics de Espanya no passa. 
Es respecten les tradicions i costums que té cada usuari i s’intenta sempre potenciar la seva autonomia personal.

La tecnologia, les grues per les mobilitzacions i tots els recursos que empren allà estan molt desenvolupats i això fa que la feina per les tècniques sigui més eficaç.

Quan vaig arribar al centre vaig estar molt ben rebuda i vaig fer moltes amistats.
La veritat és que no em va costar gens adaptarme al seu ritme i estil de feina i m’encantaria que Espanya emprès el mateix sistema.

Per comunicar-me amb els usuaris ho tenia una mica complicat perquè ells no sabien anglès i no podiem emprar el llenguatge verbal. Només un d’ells sabia anglès i amb ell si que podia.

La meva feina allà i les activitats que duia a terme eren les següents; Fer higienes als pacients, dutxar-los, vestir-los, administrar medicaments, preparar dietes i menjars, netejar habitacions, passejar amb ells…

Tots els treballadors del centre estaven molt preparats i es veia que la feina els hi agradava molt i tenien molta empatia i solidaritat amb el tracte cap a ells.

Vaig agafar molt de carinyo als usuaris i als tècnics, vaig aprendre moltíssimes coses i vaig poder conèixer les seves tradicions i la seva cultura.


La despedida va ser dura, ens vam intercanviar regals uns amb els altres i van caure moltes llàgrimes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario